expert na vzdelávanie
Komenského inštitút a Škola Alma
Ako sa pohnúť ďalej? Každý z nás môže prispieť
KAPACITA KONFERENCIE JE PLNÁ. Konferenciu môžete sledovať online po zakúpení live streamu, ktorý bude k dispozícii na zakúpenie v poludňajších hodinách.
Tomáš Drucker má povesť krízového manažéra a takto pristupuje aj k rezortu školstva. Ako jeden z mála ministrov zatiaľ neruší všetko, čo pripravili jeho predchodcovia, naopak, sústreďuje sa na dôsledný manažment reforiem. Lenže čakať len na kroky a nariadenia ministerstva by bolo chybou – školstvo je komplexný systém a každý riaditeľ školy, učiteľ, psychológ, vychovávateľ či inšpektor má možnosť konkrétne prispieť k modernizácii vzdelávania našich detí.
Cieľom série konferencií Škola budúcnosti je vytvoriť platformu pre lídrov zo škôl a pedagogických inštitúcií, aby zdieľali svoje poznatky a skúsenosti a navzájom sa inšpirovali. Denník SME spoločne s partnerom SmartBooks sa v tomto roku zamerali na základné školy, ktoré sú vo vzdelávaní rozhodujúce. Po úspešnom jarnom stretnutí v Žiline ponúkajú príležitosť na odborné diskusie aj pedagógom z východného Slovenska.
Moderátor konferencie: Juraj Hipš, expert na vzdelávanie, Komenského inštitút a Škola Alma
Registrácia účastníkov
Moderátor konferencie
expert na vzdelávanie
Komenského inštitút a Škola Alma
KURIKULUM PRE KAŽDÉHO ŽIAKA
Prakticky každé dieťa túži byť úspešné a škola by mu mala dať takúto šancu. Lenže ak všetci iba memorujú to isté bez ohľadu na individuálny potenciál žaka, sme na najlepšej ceste, aby mnohí stratili motiváciu a škola ich frustrovala. Dokážeme im poskytnúť akési „personalizované kurikulum“, ktoré by zohľadňovalo úroveň ich vedomostí a zručnosti a posúvalo ich ďalej? Ako ho zostaviť, čo by malo obsahovať a aký prístup prinesie najlepšie efekty? Odpovede na tieto a ďalšie otázky ponúkne jedna z najväčších kapacít na školstvo a vzdelávanie na Slovensku.
psychológ, vysokoškolský pedagóg
vedec v oblasti pedagogiky
MAPA ŠKOLSKÉHO KNOW-HOW: PODOBY VÝUČBY FINANČNEJ GRAMOTNOSTI
Projekt Mapa školského know-how je o zdieľaní skúseností medzi riaditeľmi a riaditeľkami základných škôl. Formou online vzdelávacích kurzov pokrývame témy ako napríklad: rola Supervízora, moderná trieda a finančná gramotnosť.
riaditeľ neziskovej organizácie EDULAB, pedagóg
vedúca odboru značky a reklamy PSS
Prvej stavebnej sporiteľne
ŠTÁTNE KURIKULUM NABERÁ NA SILE
Vstupujeme do druhého roku kurikulárnej reformy. Po skúsenosti z takmer štyroch desiatok základných škôl sa v tomto školskom roku zapojilo ďalších vyše štyristo škôl. Čo hovoria doterajšie skúsenosti, čo je dôležité, aby sa naplnil hlavný cieľ reformy – naučiť deti samostatne myslieť, konať a rozhodovať?
vedúca oddelenia manažmentu kurikulárnych zmien
Krajské pracovisko NIVaM Banská Bystrica
riaditeľka
ZŠ Pionierov 1 v Rožňave
CEO a Senior konzultant EDUCON
Teamleader RCPU Rožňava
PREČO JE DIGITÁL DÔLEŽITÝ?
Aké sú základné prvky digitálneho vzdelávania? Aktuálne sa sústreďujeme na digitálnu gramotnosť žiakov, aby sa nestratili v záplave informácií a kriticky mysleli. Je to dôležité, ale digitálne technológie ponúkajú oveľa viac – žiakov vedú k systematickej prístupu, kreativite a rozvíjajú ich individuálne schopnosti a talent. To všetko za predpokladu, že školy sa pripravia na nástup technológií nielen personálne, ale získajú aj prístup k rýchlemu internetu a hardvéru.
analytik
INESS
zakladateľ
SmartBooks
CEO
Avalon IT s.r.o.
zástupca riaditeľa
Slobodná škola Košice
ČO AK ŽIACI NEVEDIA PO SLOVENSKY?
Na Slovensku máme desiatky tisíc detí, ktoré neovládajú slovenský jazyk tak, aby zvládali bežné učivo – dokonca ich počty môžu dosahovať až pätinu z pol milióna žiakov na základných školách. Najväčší podiel tvoria rómske deti, ale po ruskej invázii našlo u nás nový domov aj okolo 40-tisíc detí z Ukrajiny. Zvládame tento nápor aj v situácii, keď pre naše školstvo zvykne byť akákoľvek odlišnosť veľkým problémom? Hoci sa snažíme, podľa viacerých analýz patríme v inkluzívnom vzdelávaní k najhorším v Európe. Zo systému tak pred dokončením základnej školy vypadajú tisíce detí, a to je obrovský potenciál, o ktorý krajina prichádza.
regionálna metodička za Košický a Prešovský kraj
Projekt Podpora odídencov z Ukrajiny vo vzdelávaní, Krajské pracovisko NIVaM v Košiciach
riaditeľ Združenia FEMAN
Úrad komisára pre deti
AK Foundation
Úrad komisára pre deti
riaditeľ základnej školy
Obec Bystrany v okrese Spišská Nová Ves
ČO MÔŽE UROBIŤ KAŽDÝ Z NÁS?
Podľa prieskumov PISA patria slovenskí žiaci medzi najmenej šťastné spomedzi detí z vyše šesťdesiatich hodnotených krajín. Nie je vylúčené, že rovnako sú na tom aj učitelia. Kde je príčina? Môže za to kultúra v školstve, kde stále prevládajú papierovačky, stereotypy, neochota hľadať nové prístupy, meniť dlhodobé návyky, neschopnosť objektívne merať výsledky? Aká je podľa vás ideálna škola a blížite sa k tejto predstave? Čo dokážeme zmeniť vlastnými silami a kde už treba podporu celej spoločnosti?
Stála konferencia aktérov vo vzdelávaní, Košice
členka Monitorovacieho výboru pre Program SR 2021-2027
riaditeľka
Národný inštitút vzdelávania a mládeže
hlavná školská inšpektorka
Štátna školská inšpekcia
spoluzakladateľ
Edusteps Svidník
spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ
OZ Rodičia.sk
Generálna riaditeľka Inštitút vzdelávacej politiky
Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR
Máte záujem podujatie podporiť a zapojiť sa do obsahu?
SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.
Aktuálne témy
Bezchybná organizácia
Kvalitní speakri
Súčasť skupiny SME