Retail budúcnosti 2025

Kľúčové výzvy a trendy v slovenskom maloobchode

  • 09:00 - 16:00
  • 14.10.2025
  • NH Bratislava Gate One, Bratislava, Ambrušova 7

 

Konferencia RETAIL BUDÚCNOSTI 2025:

Obchod ustál zložité časy. Čo príde ďalej?

Ceny potravín boli dlhé mesiace témou číslo 1. Politici prechádzali supermarketmi v Poľsku, Rakúsku, Česku, dokonca v Moskve a hľadali vinníka. Nebolo nič jednoduchšie ako prstom ukázať na obchodné reťazce, ktoré „parazitujú“ na rastúcej inflácii. Predovšetkým tie zahraničné.

Pravdou ale je, že obchodníci skôr tlmili inflačné tlaky a aj v čase rekordnej inflácie ich zisk stagnoval a marže dokonca klesali. Neskôr sa situácia postupne stabilizovala a z cenových pohybov ťažili približne rovnako všetky tri stupne potravinárskeho reťazca – pôdohospodári, potravinári i obchodníci.

Čo bude ďalej? Vláda zostáva vo svojej „studenej vojne“ s obchodníkmi a tí súperia na viacerých frontoch, aby prilákali zákazníka. S lídrami obchodu budeme diskutovať o aktuálnej situácii a možnostiach, ako dosiahnuť úspech na dynamickom trhu, ktorý je pod drobnohľadom vlády aj spotrebiteľov.

RETAIL BUDÚCNOSTI 2025 je jedinečnou príležitosťou pre získanie komplexného prehľadu o aktuálnom dianí a budúcich smeroch v slovenskom maloobchode.

Sociálne siete

Program

8.00-9.00
Registrácia účastníkov
9.00-9.10

Otvorenie konferencie

9.10-10.00

Nové dane – a čo ďalej?

Ceny potravín zostávajú hlavným hedlajnom politiky, hoci vláda považuje túto otázku po zavedení selektívnej DPH za vybavenú. Faktom ale zostáva, že stále kupujeme o čosi drahšie ako v okolitých krajinách a očakávaná štvorpercentná inflácia za prvý polrok tiež nie je príliš povzbudzujúca. Jej príčinou zostáva rast výrobných cien i transakčná daň, hoci tá nie je až tak významná. Aký cenový vývoj sa očakáva do konca roku a majú obchodníci možnosť ďalej tlmiť inflačné tlaky? Vláda už zrejme prešli nápady na reguláciu cien, no objavili sa úvahy, že prípadné zrušenie transakčnej dane by mohli kompenzovať aj vyššie dane zo zisku obchodných reťazcov. Aký vývoj sa očakáva v maloobchode v nasledujúcich mesiacoch?

10.30-12.00

Víťazi a porazení obdobia kríz

Vlani maloobchod dosiahol najvyšší rast od roku 2013. Podľa Štatistického úradu SR sa darilo skoro vo všetkých segmentoch a výrazne ožili e-shopy a supermarkety. Zdá sa, že z najhoršieho sme vonku. Hoci najväčší hráči ešte nezverejnili svoje hospodárske výsledky, možno očakávať, že bude pokračovať trend z roku 2023 a všetci veľkí obchodníci dosiahnu kladný hospodársky výsledok. Dominanciu si udrží nemecký tandem Lidl a Kaufland a poľská Biedronka skúsi zamiešať karty na trhu. Čo pripravujú lídri maloobchodu v nasledujúcom obchodí, aby zvládli nové výzvy vysoko konkurenčného trhu? A čo sa počas kríz pokazilo v biznise tých, čo zatvárajú predajne alebo úplne odchádzajú z trhu?

13.00-14.00

Technológie a inovácie

Aké modely a nástroje sa v posledných rokoch ukázali ako efektívne a ktoré môžu byť účinné aj v ďalšom období? Dozrel čas pre nové nápady, inovácie a obchodné modely? Čo ponúkajú obchodníkom nové technológie pre zlepšenie efektivity prevádzok, riadenie sietí a dodávateľských reťazcov? Vznikajú nové nástroje pre komunikáciu so zákazníkom a preniká AI aj do retailu a jeho marketingu? Môžu ľudí v obchode nahradiť stroje?

14.30-15.30

Pribudnú nové obchody?

Je v Bratislave priestor pre nové nákupné centrá? A čo menšie mestá? Veľký rozvoj zaznamenávajú nielen na ekonomicky silnejšom západnom Slovensku tzv. retail parky. Ide o nový druh obchodnej zóny, ktoré fungujú ako doplnok k hypermarketu alebo supermarketu a spravidla obsahujú tri až desať predajní a disponujú veľkým množstvom parkovacích miest. Aké trendy sa očakávajú v nasledujúcich rokoch aj v súvislosti s riešením tzv. potravinových púští?

15.45-17.00

Trh práce v retaile

Najväčšie obchodné reťazce zamestnávajú takmer 45-tisíc ľudí. S celkovým počtom 14-tisíc ľudí si drží primát nemecký tandem aj v zamestnanosti, nasleduje Coop Jednota s desiatkami spotrebných družstiev. Priemerné platy v Lidli, Tescu a Kauflande sú vyššie ako priemer v ekonomike (1 480 eur), pričom konkurenti so slovenským kapitálom sa trvalo umiestňujú pod touto hranicou. Aká je situácia na trhu práce a aké trendy sa očakávajú? Aké skúsenosti máme s duálnym vzdelávaním a zamestnávaním ľudí z Ukrajiny?

Partneri

Organizátor

Exkluzívny partner

Generálny partner

edenred

Mediálni partneri

Navštívte naše eventy

SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.

Aktuálne témy

Bezchybná organizácia

Kvalitní speakri

Súčasť skupiny SME