Procurement fórum 2020

Aj nákup môže rozhýbať celú firmu

O konferencii

Firemný nákup má za sebou dramatické obdobie. Aké poučenie si vziať z tejto bezprecedentnej krízy? Aké kritické miesta odhalila vo vašom dodávateľskom reťazci a ako ste eliminovali riziká? Zvolili ste flexibilnejší prístup a hľadali alternatívnych dodávateľov? A čo so zásobami, budete opatrnejší a začnete si ich budovať?

Niet pochýb, že význam nákupu po skúsenosti s krízou porastie a zaradí sa medzi strategických biznis partnerov. Ako pozíciu má dnes vo vašej firme? Ako sa posunúť ďalej a poskytnúť firme istoty a vyššiu pridanú hodnotu?

Konferencia vám pomôže zadefinovať, čo všetko treba urobiť, ak sa rozhodnete pre zmenu. Aké kroky vás čakajú a akých ľudí budete potrebovať. Dozviete sa tiež, aké metódy a nástroje vám pritom môžu efektívne pomôcť.

Tvár nákupu
Diskusia o nákupných modeloch priblíži históriu vývoja nákupu v našich reáliách a ukáže optimálne miesta nákupu v rôznych firmách podľa ich veľkosti a zamerania biznisu. Pomôže vám identifikovať pozíciu vášho tímu a možnosti, ako sa posúvať ďalej. Hovoriť budeme o mieste nákupu v organizačnej štruktúre firmy, jeho zodpovednostiach, kompetenciách a právach.

Pre výkon a efektivitu nákupného tímu je dôležitý správny mix flexibility a procesného formalizmu, ako aj miera centralizácie či autonómie v holdingových spoločnostiach. Rozvíjať treba aj vzťahy s interným zákazníkom. Vyžadujú jasné kompetencie a vzájomnú dôveru. Budeme diskutovať o tom, ako zladiť priority a hodnoty nákupu s očakávaniami a potrebami interného i externého zákazníka, aby spolupráca bola pre obe strany prínosom.

Pozícia vo firme
Pre úspech zmeny sú dôležité vzťahy s interným zákazníkom. Vyžadujú si jasné kompetencie a vzájomnú dôveru. Budeme diskutovať o tom, ako zladiť priority a hodnoty nákupu s očakávaniami a potrebami interného i externého zákazníka, aby spolupráca bola pre obe strany prínosom.

Ako prilákať talenty
Profesia nákupcu možno nepatrí medzi najatraktívnejšie, ale silný a optimálne vyladený tím priláka talenty. Ako zvýšiť príťažlivosť vášho nákupného oddelenia? Všetko nie je len o peniazoch. Vyspelé nákupné tímy sa zbavujú rutinnej operatívy a dávajú ľuďom možnosť využívať svoj um a vytvárať pridanú hodnotu. Dôležité je to najmä teraz, keď trh neoplýva prebytkom kvalifikovaných ľudí.

Preč s rutinou
Ponúka sa viacero možností, ako urobiť prácu na nákupe atraktívnejšou.
Rutinné operácie dnes bez problémov zvládajú roboty. Kedy, kde a do akej hĺbky možno zájsť v robotickej procesnej automatizácii nákupu? Zoznámite sa so skúsenosťami firiem, ktoré sa dostali najďalej, a dozviete sa, ako využili uvoľnený potenciál. Možnosti ponúka aj outsourcing – aké nákupné procesy a s akým prínosom je možné presunúť na externého poskytovateľa?

Ideálny nákupný tím
Zmeny v nákupných modeloch sa budú premietať aj do nákupných tímov. Akých ľudí budete potrebovať a ako ich viesť ku zmene? Podľa akých kritérií si ich vyberať pre rôzne nákupné pozície a roly? Dôležité pritom je, aby ladil celý tím a jeho členovia sa dopĺňali. Ako ich motivovať, aby rozvíjali svoj talent a znalosti a cítili, že majú šancu ďalej rásť buď v rámci tímu, alebo celej firmy.

Program konferencie vzniká v úzkej spolupráci s programovou radou, ktorej členmi sú:
Martina Kaprálová, generálna manažérka pre nákup, U. S. Steel Košice
Ondrej Jombík, Head of logistics, Západoslovenská energetika
Martin Zelinka, SCM & Procurement Director, Siemens, závod Industrial Turbomachinery
Jan Priškin, riaditeľ centrálneho nákupu, Cemex CZ
Juraj Majtán, East Europe Country Manager Faurecia Group, Non Production Purchasing, Faurecia Slovakia
František Pisk, Leading Supply Chain Operations, Accenture Management Consulting

Sociálne siete

Program

8.00 – 9.00
Registrácia účastníkov a ranná káva
9.00 – 10.30

Tvár nákupu (panelová diskusia)

Michal Kristiňák

manažér nákupu

Amazon Fulfillment Slovakia

Jiří Róžański

Head of Central Procurement

Penta Hospitals International

Peter Majtán

Procurement Director

Slovnaft

Peter Vozár

Director of Procurement

VÚB Banka

Ondrej Jombík

Head of Logistics

Západoslovenská energetika

10.30 – 11.00
Prestávka
11.00 – 12.30

10 typov inovácií v nákupe: prečo procesné a produktové inovácie nestačia

Jan Vašek

VŠB – Technická univerzita, Ostrava

Etika a morálka v nákupe

Edita Rušinová

riaditeľka centrálneho nákupu

AZC

12.30 – 13.30
OBED
13.30 – 14.30

Ako prilákať talenty (panelová diskusia)

Vladimír Valach

Managing Partner

Volt consulting

Michal Hrapko

Design to Cost Manager

Slovenské elektrárne

Martin Húska

riaditeľ nákupu

Mondi SCP

Dušan Kaňák

Country manager & solution consultant

ProcurementFlow

Martina Kaprálová

generálna manažérka pre nákup

U. S. Steel Košice

14.30 – 14.45
Prestávka
14.45 – 15.45

Preč s rutinou

Martin Zelinka

SCM & Procurement Director

Siemens, závod Industrial Turbomachinery

Marek Jurko

BPO Account Lead

Accenture

15.45 – 16.00
Prestávka
16.00 – 17.00

Ideálny nákupný tím (panelová diskusia)

Jan Priškin

riaditeľ centrálneho nákupu

Cemex CZ

Jan Vašek

VŠB – Technická univerzita, Ostrava

Partneri

Usporiadateľ

Hlavní partneri

Mediálni partneri

Navštívte naše eventy

SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.

Aktuálne témy

Bezchybná organizácia

Kvalitní speakri

Súčasť skupiny SME

© Copyright 1997-2020 | Petit Press, a.s.