profesorka
Fakulta managementu UK v Bratislave
Praktické informácie pre efektívnu komunikáciu
Konferencia Komunikátori budúcnosti patrí medzi jediné svojho druhu a vďaka veľkému úspechu prichádza opäť. Na jednom mieste vás čakajú informačne nabité diskusie s expertmi zo Slovenska a Česka, ktorí sa podelia o svoje cenné skúsenosti. Nahliadneme do sveta PR agentúr, zvučných firiem, ale aj médií. Spoločne otvoríme témy, ktoré obohatia váš prehľad a oblasť komunikácie v mnohých smeroch.
V rámci konferencie budú prvýkrát predstavené najnovšie výsledky rozsiahleho výskumu o dôvere voči rôznym spoločenským skupinám a medzigeneračných rozdieloch na Slovensku. Zameriame sa na tvorbu PR kampaní a nevynecháme ani pokroky vo svete AI. Buďte s nami o krok vpred.
Diskutovať budeme na tieto témy:
📍 Stabilita súčasných médií: Pozícia médií v spoločnosti, dôveryhodnosť médií a súboj s dezinformáciami, ohrozenie slobody spravodajstva, aktuálne trendy v žurnalistike a upevňovanie dôvery spoločnosti v nezávislosť médií.
📍 Krízová komunikácia: Osvedčené stratégie a techniky, ako minimalizovať škody a udržať si dôveru verejnosti. Ako eliminovať tlak na zamestnancov a znížiť tak riziko ohrozenia reputácie a ako správne reagovať v nečakanej situácii.
📍 Interná komunikácia: Ako vplýva na produktivitu zamestnancov, ako zlepšiť porozumenia medzi oddeleniami a hierarchickými úrovňami. Aké metriky je potrebné zvoliť na meranie úspechu internej komunikácie.
📍 Dôvera na Slovensku: Výsledky výskumu na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie. Komu dôverujeme, ako sa buduje dôvera medzi kolegami na pracovisku a aké rozdiely existujú naprieč generačnými kohortami v dôvere k druhým.
📍 Vnímanie lídrov: Vyhodnotenie prieskumu vnímania lídrov. Dôveryhodnosť a vplyv na budovanie značky.
📍 Zákulisie politických kampaní: Ako vyzerá kampaňový backstage, ako osloviť ľudí s odlišnými názormi a ako vopred definovať riziká. V čom sa líšia české a slovenské politické kampane, čo sú základné piliere úspešnej kampane a ako eliminovať hejt.
📍 AI ako prvá ruka: Ako jednotlivé AI tooly zjednodušujú prácu, ako ju využiť efektívne pri zrýchlení pracovných procesov. Ako u zamestnancov vybudovať vzťah k práci s AI a ako správne zadávať prompty a zdrojovať výsledky práce.
V rýchlom svete sociálnych médií, okamžitých informácií i dezinformácií treba vedieť komunikovať jasne, zrozumiteľne a prakticky. Na čo musí byť pripravený moderný komunikátor?
BLOK 1 – Od lídra, cez politiku k zamestnancom
Dôvera na Slovensku: Komu je možné veriť? Pohľad štyroch generačných skupín
Prednáška sa zameria na najnovšie výsledky rozsiahleho výskumu o efektívnych a nasledovaniahodných štýloch vedenia ľudí. Výskum sa realizoval na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie. Ukážeme si, ako sa obraz nasledovaniahodného lídra mení v závislosti od generácie a pohlavia a aké implikácie z toho vyplývajú pre prax vedenia ľudí v organizáciách.
Sila zodpovedného lídra: Ako formovať verejnú mienku a vytvoriť lepšiu budúcnosť
V predvolebnom lete 2023 padali vo verejnom priestore tisícky silných slov. Ale koľko z nich sa venovalo budúcnosti Slovenska? Nula. Preto sa Slovenská sporiteľňa ako zodpovedný líder rozhodla obrátiť predvolebnú diskusiu od nezmyslov k témam, ktoré sú dôležité pre budúcnosť krajiny. Vytvorila unikátny projekt INDEX PROSPERITY. Inovatívna kampaň tak podporila predvolebnú debatu, v ktorej namiesto silných slov rezonovali zrozumiteľné čísla.
Život vs. politika
Nečakajte žiadne všeobecné reči o tom, ako osloviť voličov z opačného názorového spektra (ťažko), ani o tom, akú úlohu v dnešnej dobe hrajú v politike sociálnej siete (veľkú). Dvadsaťšesťročná Anna vám povie, ako sa medzi politikmi, kampaňami a internetovými hejtrami dá žiť a ako sa z toho, mierne povedané, nezblázniť. Snáď to do tej doby zistí.
BLOK 2 – Projektové inšpirácie – praktické nápady, ktoré viete okukať
Ako komunikovať v charite a CSR alebo vykašlite sa na zaužívané stereotypy
Ako komunikovať v prípade, že nemáte (takmer) žiadny rozpočet? Čo robiť, ak chcete zmeniť svet, ale pracujete v mikrotíme? Ako veľmi je dôležitá autenticita a aké ťažké je robiť osvetu verejnosti a meniť zákony?
3 - naj projekty – inšpirácie zo Zlatého Stredníka
predseda výkonného výboru Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností
ASCOPA
Kompetenčný model PR/ PA
Festival STARMUS alebo ako urobiť z vedy sexy tému
Môže byť veda atraktívnou témou, ktorá zaujme širokú verejnosť? A môže podpora vedy pomôcť pri budovaní značky? Odpovede na tieto otázky budeme hľadať na pozadí organizácie medzinárodného festivalu vedy a umenia STARMUS či udeľovania ocenení pre výnimočné osobnosti vedy na Slovensku ESET Science Award.
BLOK 3_Mediálna a influencerská scéna
Krízovka v televízií
Influenceri pod tlakom
Mediálne vytriezvenie
šéfredaktor
Aktuality.sk
BLOK 4_ Trendy a výzvy v PR/Komunikácii
Panel Komunikační experti
• Aktivizmus vs. zaujatie postoja (corporate citizenship) • Dezinfo scéna • Štandardná komunikácia (médiá) vs. komunikácia cez sociálne médiá • Umelá inteligencia (UI) • Medzigeneračná komunikácia
Head of Communications
Lidl Slovenská republika s.r.o.
Tombola a záver konferencie
Máte záujem podujatie podporiť a zapojiť sa do obsahu?
SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.
Aktuálne témy
Bezchybná organizácia
Kvalitní speakri
Súčasť skupiny SME