HoReCa Summit 2020

Reštart HoReCa ako šanca robiť veci inak

O konferencii

Koronakríza utlmila na niekoľko týždňov sektor stravovacích a ubytovacích služieb a nikto nezostal ušetrený. Zasiahla rovnako malé rodinné firmy, ako aj veľké giganty. Ak išli tržby všetkých zo dňa na deň zo 100 percent na 0, návrat do normálu bude trvať oveľa dlhšie. Ako zvládnuť reštart a podnikanie v časoch, ktoré majú k bežnej prevádzke stále ďaleko? Čo nám koronakríza vzala, o tom by vedeli všetci rozprávať dlho, ale čo nám dala? Čo nás naučila a aké si z nej môžeme zobrať poučenie?

Pripravili sme diskusie s lídrami horeca biznisu a s expertmi, ktorí sa s vami podelia o svoje skúsenosti z aktuálnej praxe, ale aj načrtnú svoje predstavy o budúcnosti a fungovaní tejto brandže.

Čo plánuje štát a čo chcú podnikatelia od štátu

Slovensko podobne ako štáty v celej Európe zatvorilo hotely a reštaurácie v podstate zo dňa na deň a tie zostali prakticky bez tržieb dva mesiace. Aj keď sa všade hovorilo a písalo o stámiliónovej pomoci pre brandžu, realita bola iná. Väčšina hotelierov a gastronómov považovala pomoc od štátu za nedostatočnú a najmä pomalú. Aké budú jeho ďalšie kroky? Na Ministerstve dopravy a výstavby SR máme nové vedenie Sekcie cestovného ruchu, na jej čele je prvýkrát hotelier, bude určite zaujímavé vypočuť si, aké plány majú v najbližšej budúcnosti. Podarí sa im pomôcť pri „resuscitácii“ turistickej brandže na Slovensku?

Opätovne získať dôveru hostí

Svet hotelierstva a gastronómie sa po koronakríze zmenil. Dôveru hostí si treba znovu získať a platí to pre všetky typy zariadení – pre leisure aj pre biznis hotely a reštaurácie. Ako ľudí motivovať k návšteve a ako motivovať firmy, aby sa aj pre ne hotely znova stali miestom, kde ich zamestnanci a partneri trávia čas na seminároch a konferenciách? Nad tým sa budú zamýšľať poprední slovenskí a zahraniční hotelieri.

Znižovať ceny je v tejto situácii možno lákavé a tiež je to spôsob, ako prilákať opätovne klientelu, ale už kríza v roku 2009 ukázala, že to je cesta do pekla. Preto budú naši i zahraniční odborníci diskutovať aj o tom, ako ustáť tlaky na znižovanie cien a čo môže byť alternatívou.

Hovoriť budeme aj o tom, ako robiť v týchto neistých časoch marketing, čo zaberá, čo je efektívne a čo je zbytočne vynaložená energia, o peniazoch nehovoriac… Ako zvyšovať priamy predaj, keďže vieme, že rezervačné portály prinášajú hostí, ale cena za to je vysoká.

Titanic syndrome

Zmena je nevyhnutná a rast je voľbou. Ako často treba inovovať, meniť zabehnutý model organizácie, svoje tímy a aj seba v roli lídra? Nestrácajme čas klopaním na stenu, dúfajúc, že sa premení na dvere. Na príbehu Titanicu, ale aj iných menej morbídnych príkladov, si ukážeme prečo sú zmeny nevyhnutné. Bez ohladu na koronakrízu.

Zamestnanci a koronakríza. Čo sa zmenilo

Do marca 2020 bol témou a problémom číslo jeden pre každého majiteľa ubytovacieho či stravovacieho zariadenia kritický nedostatok personálu. Zmenilo to niekoľko týždňov koronakrízy? Hovorí sa, že reštart je aj šanca začať robiť veci a nastavovať procesy nanovo a týka sa to aj personálnych záležitostí.

Aký dosah na podnikateľov mali opatrenia pripravené štátom? Ako vie ministerstvo práce pomôcť podnikateľom a aj zamestnancom v oblasti cestovného ruchu prekonať krízu?

Aj v najťažších časoch je pre dobrého majiteľa a manažéra ambíciou „uchrániť“ si kľúčových zamestnancov. Lenže aj tí často spôsobujú hlavybôľ. Ako ich motivovať a viesť, aby podávali taký výkon, aký v nich je, aby boli v práci spokojní oni aj ich zamestnávateľ, aby nevyhoreli? O tom budú hovoriť koučka, ako aj majitelia prevádzok, odkiaľ zamestnanci neodchádzajú a pracujú tu dlhé roky.

Gastronómia v novom svete

Reštaurácie sa po opätovnom otvorení „prebudili“ do iného sveta. Ľudia si zvykli variť doma, pokračovala doba „homeofficeová“, bezpečnostné opatrenia tiež do reštaurácií nelákajú, zatiaľ chýbajú turisti. Keď už aj ľudia začali prichádzať, v míňaní peňazí sú oveľa opatrnejší. Ako prispôsobiť procesy a koncept reštaurácií novým zvyklostiam, ako a čím si udržať lojalitu hostí, aké sú trendy v „pokoronovej“ gastronómii v zahraničí, sa dozviete v tejto diskusii majiteľov reštaurácií a šéfkuchárov.

Sociálne siete

Program

12.00 - 13.00
Registrácia účastníkov (21. september)
14.30 - 15.00
Prestávka
16.30 - 16.45
Prestávka
16.45 - 18.00
9.00 - 9.30
Registrácia účastníkov (22. september)
10.45 - 11.00
Prestávka

Partneri

Usporiadateľ

Mediálni partneri

Navštívte naše eventy

SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.

Aktuálne témy

Bezchybná organizácia

Kvalitní speakri

Súčasť skupiny SME

© Copyright 1997-2020 | Petit Press, a.s.