Firemný nákup po karanténe

Firemný nákup po karanténe

  • 14:00 - 15:30
  • 18.06.2020 - 02.07.2020
  • SME konferencie, Bratislava

O konferencii

Firemný nákup prežíva náročné obdobie. Aké poučenie si vziať z koronavírusovej krízy? Aké kritické miesta odhalila v dodávateľských reťazcoch a ako eliminovať riziká? Je vhodné hľadať alternatívnych dodávateľov alebo naopak, posilniť existujúce partnerstvá? Ako reagovať na výkyvy cien?

SME konferencie v spolupráci s konzultantom Máriom Biňasom pripravili sériu troch webinárov, ktoré vám pomôžu nájsť odpovede na tieto a ďalšie otázky. Niet pochýb, že význam nákupu po skúsenosti s krízou porastie a stane sa dôležitým partnerom biznisu. Spoločne budeme hľadať možnosti, ako poskytnúť firme istoty a vyššiu pridanú hodnotu. Každý účastník webinára získa s prístupovým kódom možnosť klásť otázky a zapojiť sa do diskusie.

Cena:
1 webinár bez videozáznamu – 35 EUR bez DPH
3 webináre s videozáznamom – 114 EUR bez DPH
3 webináre bez videozáznamu – 95 EUR bez DPH

I. Kríza preveruje vzťahy
Termín: 18. jún, 14.00 – 15.30 h 

Teraz zrejme nie je čas, aby právnici čítali drobné písmenká v obchodných zmluvách. Dobrí partneri si vzájomne pomôžu. Ako komunikovať s dodávateľmi v novej situácii, aby obe strany boli v rámci možností spokojné?

A čo ak sa objavia problémy? Do akej miery možno podržať obchodného partnera a ako rozpoznať, že je, žiaľ, odsúdený na krach? Aké preventívne, nápravné a krízové opatrenia by sme v tom prípade mali prijať?

Témy na diskusiu:

  • Nestabilita trhu a neistota vplývajú na zabehnuté procesy, preverujú dôveru v dodávateľskom vzťahu a z rutinných činností vytvárajú horúce témy na diskusiu. Ako sa s touto situáciou firmy vyrovnali? Aké opatrenia prijali a ako sa definujú priority v takomto období?
  • Denná komunikácia s dodávateľom cez online nástroje. Multichannel komunikácia a ako riešiť problémy napríklad cez video platformy? Je to vôbec možné?
  • Ako si preveriť „zdravie dodávateľa“? Robili ste to pred krízou a ak áno, ako to teraz pomohlo? Prečo majú význam „dodávateľské audity“, reporting na úrovni dodávateľov a zdieľanie dát s dodávateľmi? Je na takéto kroky nákup vôbec pripravený?
  • Objavil sa tlak dodávateľov, aby sa zmenili obchodné podmienky a kde je hranica na použitie sily? Ako vnímajú etiku a morálku v slovenskom biznise účastníci diskusie? Preferujú skôr razantné a tvrdé opatrenia v čase krízy alebo uprednostňujú dialóg a zachovanie si férových obchodných vzťahov?

Účastníci diskusie:
Mário Biňas, moderátor
Daniel Sventek, konateľ, obchodný riaditeľ, Ryba Žilina
Michal Hrapko, manažér obstarávania palív, DTC a skladového hospodárstva, Slovenské elektrárne
Jan Vašek, Masarykův ústav vyšších studií, ČVUT

II. Ceny ako na hojdačke
Termín:  25. jún, 14.00 – 15.30 h 

Ceny sa rozhýbali. Nedostatkové ochranné pomôcky vystrelili hore, niektoré iné nákupné položky naopak zlacneli ako nikdy doteraz. Prioritou je rozbehnúť výrobu a reagovať na zmenené požiadavky. Vo finančných rozpočtoch sa improvizuje a ťažko odhadnúť, ako sa ceny budú vyvíjať do konca roka. Aké sú hlavné nástrahy novej situácie a ako sa vyhnúť chybám?

Témy na diskusiu:

  • Čo v prípade, ak dodávateľ zneužíva aktuálnu situáciu a snaží sa zvyšovať ceny? Akceptovať danú situáciu, vymeniť dodávateľa alebo ukončiť vzťah okamžite a ukázať jasne, že sa nestaneme rukojemníkmi?
  • Ako odolať pokušeniu pritlačiť dodávateľov k stene a žiadať okamžité razantné zníženie cien? Akými morálnymi hodnotami v nákupe sa riadia účastníci diskusie?
  • Ako sa bude situácia vyvíjať do konca roka? Ako nakupovať, majú zmysel forecasty? Pozastavíme investície a držíme radšej „cash doma“?
  • Má vôbec zmysel v tomto období uskutočňovať tendre alebo radšej udržiavať aktuálne kontrakty? Aké sú výhody a aké sú riziká?
  • E-aukcie – áno/nie? Je vhodná doba na túto metódu nákupu?

Účastníci diskusie:
Mário Biňas, moderátor
Jan Priškin, riaditeľ nákupu, CEMEX CZ
Jiří Róžański, Head of Central Procurement, Penta Hospitals International

III. Rola nákupu v krízových časoch
Termín: 2. júla, 14.00 – 15.30 h

Komunikácia nákupu so zvyškom firmy naberá úplne nové rozmery. Projekty sa odkladajú na priaznivejšie obdobie a hrozí, že v závere roka bude chcieť každý všetko dohnať. Ako ustrážiť poriadok, aby sa aj potom dodržiavali pravidlá a manažéri nákupu si zachovali kontrolu nad obstarávaním vo firme? Ako pomôcť  ostatným oddeleniam, aby robili svoju prácu lepšie?

Témy na diskusiu:

  • Ako sa zmenilo postavenie nákupu v súčasnej situácii? Vnímajú účastníci diskusie vôbec nejakú zmenu alebo nové požiadavky na nákup?
  • Zmenili sa aktivity nákupu? Ukázali sa aktuálne platné pravidlá ako funkčné alebo ich bolo treba prispôsobiť novej situácii?
  • Home office – ako zasiahol do práce nákupcu? Zmenila sa úroveň služieb poskytnutých interne alebo aj smerom od dodávateľov? Uvažujete nad touto formou práce aj v budúcnosti?
  • Online rokovania s dodávateľmi. Porozprávať sa o živote je fajn, ale ako sa pripraviť na rokovanie, keď chceme riešiť krízové témy, zmeškané dodávky a zníženie cien?

Účastníci diskusie:
Mário Biňas, moderátor
Ondrej Jombík, Head of logistics, Západoslovenská distribučná
Hana Kobzová, Operations manager, Akadémia LEAF – LEAF Academy
Peter Vozár, Procurement director, VÚB Group

Sociálne siete

Partneri

Usporiadateľ

Navštívte naše eventy

SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.

Aktuálne témy

Bezchybná organizácia

Kvalitní speakri

Súčasť skupiny SME