Centrum pre podnikateľskú etiku
Fakulta managementu, Univerzita Komenského v Bratislave
Získajte skúsenosti, ktoré vám pomôžu posunúť ESG komunikáciu vo vašej firme na ďalšiu úroveň.
Po prvom úspešnom ročníku konferencie ESG Communication Insights, prichádza druhý ročník, ktorý opäť prinesie najnovšie poznatky z oblasti komunikácie ESG (Environmental, Social, and Governance) tém. Na druhom ročníku konferencie sa stretne komunita odborníkov a lídrov firiem, ktoré svoje ESG témy už dnes aktívne komunikujú. Prinesú novinky z oblasti komunikácie ESG, ponúknu inšpiráciu, prípadové štúdie a tiež praktické rady.
Na konferencii ESG Communications Insights 2025 si prídu na svoje všetci, ktorí sa chcú alebo musia venovať téme ESG či už v internej alebo externej komunikácii.
Získať skúsenosti, ktoré vám pomôžu posunúť ESG komunikáciu vo vašej firme na ďalšiu úroveň, môžete už 4. júna 2025 v Bratislave.
📌 Zistíte, prečo sú ESG témy kľúčové pre budovanie dôvery, pozitívneho vnímania značky či nadobudnutia konkurenčnej výhody.
📌 Naučíte sa, ako efektívne komunikovať ESG témy a prezentovať výsledky tak, aby im rozumeli všetky vaše cieľové skupiny.
📌 Zoznámite sa s osvedčenými spôsobmi, ktoré pomôžu začleniť ESG do kultúry a stratégie vašej firmy.
📌 Ako prepájať už existujúce CSR aktivity do ESG princípov a nevymýšľať nové.
📌 Načerpáte inšpiráciu od slovenských a českých odborníkov na ESG, ktorí vám prezradia svoje úspechy aj výzvy v komunikácii ESG tém.
Tešíme sa na vás!
ESg alebo esG? Prečo je Governance tiež dôležité?
Popri prebiehajúcich odborných diskusiách o environmentálnej zodpovednosti, ľudských právach a dopadoch podnikania na komunity, Governance doposiaľ zostáva v tieni týchto tém. O tom, prečo je táto téma rovnako dôležitá, čo presne rieši a hlavne ako sa s touto oblasťou vysporiadať interne z hľadiska usporiadania, dát a konkrétnych sledovaných parametrov a metrík, sa dozviete v tejto prednáške.
CSR s dopadom: Ako meníme životy v ohrozených komunitách
Spoločenská zodpovednosť firiem (CSR) už dávno nie je len o filantropii – je to nástroj, ktorý dokáže reálne meniť životy a budovať pozitívny imidž značky. V prednáške sa pozrieme na konkrétne CSR projekty, ktorými pomáhame rodinám v núdzi a podporujeme sociálnu inklúziu.
Zároveň sa budeme venovať otázke, ako efektívne prepájať CSR aktivity s komerčnou komunikáciou a ako ich prezentovať tak, aby rezonovali v médiách.
CSR nie je len o pomoci – je to aj príležitosť ukázať hodnoty značky a vytvoriť silné väzby s verejnosťou.
Ako sa na ESG tému pozerajú neziskovky?
Úsmev ako dar
Školkariq
Nadácia pre deti Slovenska
Budovanie komunít - Kancelárska budova môže byť viac ako len miesto na prácu
ESG Specialist
CORWIN
Pozrieme sa na príklady z praxe, ako podporiť budovanie komunít a ako môžeme v roli developera a správcu vytvoriť prostredie, ktoré nie je len funkčné, ale aj udržateľné. Ukážeme si, ako integrovanie sociálnej udržateľnosti a ESG princípov môže byť kľúčové pre zvyšovanie pridanej hodnoty nehnuteľnosti, a ako zlepšovanie vzťahov vie posúvať širšie udržateľné ciele firmy na ďalšiu úroveň.
Jednoducho, zrozumiteľne a bez greenwashingu: Ako (ne)komunikovať ESG na Slovensku
Komunikácia ESG tém má na Slovensku veľký potenciál – pojem ESG dobre pozná len 4 % populácie a viac ako polovica o ňom nikdy nepočula. Napriek tomu vyše 80 % Slovákov očakáva od firiem spoločenskú zodpovednosť ako samozrejmú súčasť ich hodnôt. Ako teda budovať dôveru, odlíšiť sa a zároveň nezahltiť publikum? Na základe dát z výskumu spoločnosti Ipsos ukážeme, prečo nestačí konať zodpovedne, ale je rovnako dôležité o týchto aktivitách aj zrozumiteľne hovoriť. Predstavíme, ktoré komunikačné kanály sú pre Slovákov najdôveryhodnejšie, čo vnímajú ako autentické posolstvo a čo naopak ako marketingovú pózu. Dotkneme sa aj otázky, ako sa vyhnúť odbornej terminológii a namiesto toho používať jazyk, ktorý ľudia skutočne pochopia – a zároveň porovnáme, ako sa ESG komunikuje v Českej republike v porovnaní so Slovenskom.
CSR a ESG: Dva svety, jeden cieľ
Zistite, ako CSR a ESG môžu pracovať ruku v ruke, aby váš podnik bol úspešný a udržateľný. CSR ako dobrovoľné aktivity, môžu byť naviazané na core business a prispievať k pozitívnemu obrazu firmy. ESG implementované cez smernicu CSRD s jeho legislatívnymi požiadavkami, ponúka možnosť merať a vykazovať konkrétny dopad, čo môže byť premenené na biznisovú príležitosť. Jasne si vymedzíme hranicu medzi CSR a ESG, povieme si konkrétne príklady, best practices. Pochopte rozdiely a synergické efekty medzi CSR a ESG, aby ste mohli efektívne integrovať udržateľnosť do svojho podnikania a aj komunikácie.
Ako ESG komunikovať na LinkedIne aby to vôbec niekto čítal
Komunikácia ESG tém je na LinkedIne čoraz častejšia, no ich reálny dosah zostáva nízky. Spolu sa pozrieme na to, ako túto agendu komunikovať efektívnejšie z pohľadu firemných značiek aj ich ambasádorov.
ESG v médiách a na sociálnych sieťach
Čo znamená udržateľnosť v bankovom svete?
V čom spočívajú špecifiká ESG komunikácie banky? Pre nás to nie je iba o budovaní pozitívneho obrazu firmy, ale najmä o postupnom šírení povedomia o ESG ako príležitosti a zároveň rizikách, ktoré táto téma so sebou prináša.
Fun rádio - prvé rádio aj pre Nepočujúcich
Ako to robiť ESG dobre a získať tým konkurenčný náskok aj zhodnotenie na trhu
Dobrá prax v ceste k udržateľnosti
Čo nás zatiaľ naučili o téme Udržateľnosť a údaje CSRD a prečo máme ďalej dôvody pokračovať a prepájať nefinančné údaje s udržateľnými investíciami.
Záver konferencie
SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.
Aktuálne témy
Bezchybná organizácia
Kvalitní speakri
Súčasť skupiny SME