HORECA SUMMIT 2022

Slováci chcú dovolenkovať doma. Postačí to na reštart?

 

Horšie to už nebude
Máme za sebou to najhoršie a môžeme už rátať s reštartom cestovného ruchu? Dobrou správou je, že Slováci sa chystajú dovolenkovať hlavne doma. Tou horšou je fakt, že vojna na Ukrajine sa do konca roku zrejme neskončí a ani nad covidom sme ešte definitívne nevyhrali. Bude to znamenať menej návštevníkov zo zahraničia, prípadne ich kratšie pobyty.
Ako sa vyrovnať s touto situáciou? Pomáha štát cestovnému ruchu a aké sú jeho najväčšie podlžnosti? Bola finančná podpora naozaj dostatočná a máme jasnú a dlhodobú stratégiu rozvoja turizmu? Robí štát všetko, aby Slovensko neobchádzali návštevníci zo zahraničia práve v tomto čase? Geissenovci zrejme stačiť nebudú.

Dve hlavné výzvy
Akútnym problémom pre hotely a reštaurácie je nedostatok ľudí. Ako získať personál a ponúknuť mu istotu, že turizmus sa začína stabilizovať a má perspektívu? Ako si udržať kmeňových zamestnancov a kde hľadať nové posily? Pomohlo zamestnávanie ľudí z Ukrajiny a čo treba urobiť, aby zostali na Slovensku a zapojili sa do turistického biznisu?
Druhou výzvou je inflácia. Ako rast cien prakticky všetkého ovplyvnil letnú sezónu a aký dlhodobý vplyv inflácie možno očakávať? Majú hotely a reštaurácie šancu stlmiť dopad cien na svojich klientov, kde nájsť rezervy a ako efektívnejšie poskytovať služby? Aké ceny pobytov a rekreácií sú reálne v budúcom roku?

Ako znovu napnúť plachty
V najbližších rokoch bude služby domáceho cestovného ruchu využívať skôr solventnejšia klientela. Má svoje nároky na kvalitu a pridanú hodnotu. Čo presvedčí dovolenkárov, aby svoje peniaze radšej ako v zahraničí minuli doma?

Destinačný manažment
O destinačnom manažmente hovoríme už roky a mal byť nástrojom, ako zvýšiť masovosť turistickej ponuky. Dnes nadobúda nový význam. Klientov je menej a v náročných časoch potrebujú komplexnú ponuku pre oddych a rekreáciu – turizmus, spoznávanie nových miest, kultúru, zábavu či zážitky. Ako sa darí regiónom spájať dôležitých hráčov v cestovnom ruchu a zvyšovať svoj potenciál a atraktivitu?

Covidová turistika
Pandémia koronavírusu a stres z vojnového konfliktu celkom isto neprospeli  zdravotnému potenciálu obyvateľov. Slovensko je krajina kúpeľov, niektoré sú alebo boli svetoznáme. Chopili sa kúpele novej príležitosti a využili ju na oživenie svojich služieb a rozšírenie ponuky pre klientov v tomto postcovidom čase?

Kongresy a biznis turizmus

Kongresový turizmus má za sebou ťažké dva roky a snaží sa dohnať zameškané. Aká je perspektíva na nasledujúce obdobie? Očakáva sa rýchle oživenie alebo skôr postupný nábeh? Zmenili sa podmienky pre organizovanie kongresov a objavili sa nové inovatívne modely?
Podarí sa konečne urobiť z Bratislavy príťažlivé centrum biznisového turizmu? Vláda zaradila spiatočku pri spolufinancovaní Národného kultúrneho a kongresového centra, prevezmú teda iniciatívu súkromné firmy alebo zostane všetko pri starom?

Digitálni pomocníci
Digitalizácia mení cestovný ruch a on-line reputácia je dnes možno ešte dôležitejšia ako reálna. Niet pochýb, že digitálne nástroje významne podporujú biznis hotelov a reštaurácií. Nielen pri rezerváciách či objednávke jedál. Hotelový systém môže návštevníkovi ponúknuť lístok na dopravu, do okolitých atrakcií, možnosti kúpania, live závery, počet návštevníkov na vybratom mieste…
Aké inovatívne riešenia ponúkajú technológie na zlepšenie služieb i efektívnejšie riadenie?


Svoju účasť v diskusiách potvrdili:

Katarína Bruncková, štátna tajomníčka, Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Jaroslav Rataj, Marketing & Brand Consultant in hospitality
Václav Stárek, prezident AHR ČR
Marcela Lauková, predsedkyňa Klubu incomingových CK, SACKA & CEO, Agritours Slovakia
Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ Sekcie cestovného ruchu, Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Pavol Norulák, Across Borderland Consulting
Michal Bursík, cluster HR director, Best Hotels Properties
Tomáš Kozáčik, Head of Procurement, Tatry mountain resorts
František Morong, odbor regionálnej spolupráce v cestovnom ruchu, Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Martin Volek, podpredseda predstavenstva, Bratislava Tourist Board
Lucia Blašková, výkonná riaditeľka, Región Vysoké Tatry
Jiří Kotulán, riaditeľ, NH Bratislava Gate One
Gabriel Tóth, Founder, Katedra komunikácie
Plešatý Hovado, rozhovor s vlogerom

Konferenciu moderuje: Peter Vavro, riaditeľ obsahu a podpory predaja Divízia magazínov, Petit Press

Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu konferencie.


UBYTOVANIE:

GRAND HOTEL BELLEVUE, a.s., Horný Smokovec 21, 062 01 Vysoké Tatry
Kontakt: reservations@hotelbellevue.sk+421 0907 912 301

110€/izba pre 1 osobu/noc + raňajky
135€/izba pre 2 osoby/noc +  raňajky
prístelka 50€
+ miestny poplatok. Tento poplatok zahŕňa aj zásah Horskej záchrannej služby

Promokód: HORECA22


REGISTRÁCIA:
Využite možnosť EARLY BIRD registrácie, počas ktorej si môžete zakúpiť lístok na konferenciu so zľavou. Zvýhodnená cena je platná do 10. augusta 2022. 

EARLY BIRD do 10. augusta:
Účasť bez videozáznamu – 152 EUR bez DPH
Účasť s videozáznamom – 175 EUR bez DPH

Cena od 11. augusta:
Účasť bez videozáznamu – 179 EUR bez DPH
Účasť s videozáznamom – 206 EUR bez DPH

Sociálne siete

Partneri

Mediálni partneri

Usporiadateľ

Navštívte naše eventy

SME konferencie vytvárajú nezávislú platformu na zdieľanie poznatkov a skúseností z rôznych oblastí spoločenského i ekonomického života. Cieľom je mapovať najnovšie trendy a účastníkom poskytnúť komplexný pohľad na jednotlivé témy. Zároveň sa vytvára užšie prepojenie redakcie a partnerov s čitateľmi denníka SME. SME konferencie organizujú odborné konferencie, semináre, fóra a ďalšie diskusné formáty. Ako eventová agentúra sa tiež venujú odborným podujatiam a spoločensko-športovým eventom podľa potrieb klientov.

Aktuálne témy

Bezchybná organizácia

Kvalitní speakri

Súčasť skupiny SME